woehoe! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van lievekedegen - WaarBenJij.nu woehoe! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van lievekedegen - WaarBenJij.nu

woehoe!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg

04 Februari 2008 | Suriname, Paramaribo

haai!

Na een vluchtig en voor sommigen ook nog dronken afscheid op t Megala, heb ik toch maar besloten een site aan te maken! Dus vanaf nu zal ik jullie gaan verblijden met verhaaltjes en fotos.

Ons tripje naar Paramaribo begon heel soepel. Renske en ik waren namelijk al voor het opstijgen in slaap gevallen en toen de oogjes weer opengingen waren we in Paramaribo, best een aanrader dus zo'n gala van te voren. :)
Hier aangekomen hebben we het surinaamse sfeertje (en tempo!) al goed te pakken. Elke ochtend lekker op ons gemakje coschap gynaecologie lopen in het 'sLands Hospitaal. Meestal zijn we rond een uurtje of twee klaar dus er blijft genoeg tijd over voor andere belangrijke zaken, zoals zwembad, bbq, salsa les, uitgaan, en zelfs een beetje studeren.

Het is zo grappig dat iedereen hier Nederlands spreekt. Als is het af en toe even wennen, want pas op wat je zegt, de mensen verstaan je hier! ;)
Verder hoeven we ons koude landje ook niet te missen, want de hagelslag, rookworst en pannenkoekenmix liggen hier gewoon in de schappen. Tijdens het stappen schalt Marco Borsato door de kroeg en na afloop vergrijpt menigeen zich aan de bitterballen. Lang leve tropisch Nederland!

Er zijn natuurlijk wel een aantal patienten uit de binnenlanden die geen Nederlands kunnen (bosnegers/creolen) en deze opnames zijn soms hilarisch. Met veel hand en voetenwerk, spontane lachbuien en als het mogelijk is een tolk, wordt vaak wel duidelijk waar de patiente voor komt!

Afgelopen weekend was het natuurlijk carnaval, al werd dat hier helaas niet zo veel gevierd. Maar als rasechte Limburger heb ik toch een aantal mensen zover gekregen in mooie outfit verkleed te gaan. Dit leverde veel gestaar en foto's, maar wel een geweldige avond op! Zondagochtend zijn we naar Overbridge vertrokken, een soort kunstmatig strandje (met veel palmbomen!) een uurtje rijden van paramaribo. Volgens mij bestaat er geen fijnere manier om je roes uit te slapen!


Een korte conclusie: we vermaken ons hier prima!
kus Lieveke

PS: mijn telefoon heeft hier een beetje kuren. Ik heb ook een surinaamse simkaart (005978965452) gekocht, al kan ik daar geen smsjes mee ontvangen, wel sturen. Dus mochten jullie me missen, mijn Nederlandse sim staat ook gewoon aan! ;) Dan kan ik (meestal) terug sturen vanaf mijn surinaamse nr.

  • 05 Februari 2008 - 01:33

    Neli:

    Ohhhh liefie! Je bent nu zo lekker dicht bij mij! Heerlijk he dat zonnetje op je bol! Ben echt jaloers als je over die pannenkoekenmix begint, oehhhh, dat ga je wel missen na vier maanden hoor! En het worden er meeeer, want neli is nog niet van plan om naar huis te gaan! Nog lannnnger niet! Ik stuur je over een paar dagen een mail met uitgebreide tips qua mannen haha. Maar ik denk dat het argentinie gaat worden hoor! Eerst nog 20 uur de bus in....lafjoe, have fun! kus miss neli

  • 05 Februari 2008 - 05:57

    Noortje:

    heeej lief!
    Pole dat we niet kunnen smsen, heb echt al 5 pogingen gedaan. Maar ja... jouw smsen ontvang ik dus wel! Echt heerlijke foto's, maar je moet wel voorzichtig blijven doen daar he?
    Niet van je stokje gegaan bij die bevalling? Of liggen de pati'enten er daar vrediger bij dan in mikumi :)
    Hier was het gisteren weer lachen geblazen, hele dag bij immigration gezeten omdat ik mijn paspoort niet bij had toen de politie het vroeg.. Uiteindelijk me er natuurlijk mooi uit weten te kletsen met een lief lachje :)
    Rabobank is hier op bezoek dus elke avond afgekochte feestjes, zit hier nu heel brak safaris te verkopen... Geniet ze, tot snel weer!

  • 05 Februari 2008 - 07:41

    Ormel:

    je had me best mee kunnen nemen, hier is het maar nat en koud en de carnaval was ook niet aan me besteed, ik mocht geen enkele ballon hebben.Het lijkt me maar wat leuk daar.


  • 05 Februari 2008 - 09:38

    Michelle:

    Volgens mij is dit gewoon een paradijs voor jou! De perfecte combinatie! Al moet ik zeggen dat de carnaval hier in Maastrikkie er toch ietsje uitgedoster uitzag ;)
    Geniet ervan!

  • 05 Februari 2008 - 12:22

    Janna:

    heee lief!!!!
    heb vannacht cola en appelsap op je gedronken, de nacht ervoor gelukkig wel heeel veel biertje. Wanneer je terug bent verzinnen we nog wel een leuk carnavalsfeestje.
    BEn je ook al zo goed in slapen en nog veel meer andere dingen doen in de hangmat? dat was in Suriname mijn specialiteit! Ik ga zo in supermooie outfit de stad weer in!
    OOhhh na je verhalen heb ik ook zin om stiekem het vliegtuig te pakken en weer terug te gaan naar Suriname!!!
    Geniet van de zon, dan geniet ik hier van de regen en een laatste dag carnaval
    kusssssss

  • 05 Februari 2008 - 15:55

    Kirsten:

    Heee Lief!
    Goed dat je daar ook nog wat carnaval mee hebt gepikt!! Je ziet er prachtig uit in je tropicana-outfit! In de kou hier had je er niet zo bij kunnen lopen ;)
    Geniet ervan en dat je nog veel baby's mag vangen!!!
    xxx Kirst

  • 05 Februari 2008 - 15:58

    Jorike:

    Oohh lief! leuk verhaal!! Ik ben gisteren ook ingewijdt in de gynaecologische dieptes ;-) jeuh!! Mis je al behoorlijk hoor! Hoeveel kindjes zijn er al Lieveke genoemd? xx mij!

  • 05 Februari 2008 - 21:19

    Saar:

    Mupke !! Kben nummertjes aan t draaien die jij ook op DE cd had staan in Utrecht en MIS JE !!! Geniet ervan lieverd, ben stikjaloers ;-) Jammer dat langskomen niet meer is geregeld maar als je terug bent moeten we -als je nog energie hebt- ECHT even weer gaan zitten voor leuk weekendje, zoals in london toen maar dan nog wat meer partien ;-) Mis jou, veel knuffels, Saar
    ps: Oxford is briljant dit keer! Niet gedacht, maar t is superrelex, geniet er echt van, heb zelfs vrij gekregen om terug te gaan naar NL en dus carnaval gevierd ;-) en leuke uitstapjes voor de boeg voor studie, eg zweden. Maar nu eerst jij even een briljante tijd tussen al die bosnegers en creolen, ben trots op je !
    X

  • 06 Februari 2008 - 21:34

    Kristel:

    Oowh.. het ziet er zo tof uit!!
    :):)
    Heel veel succes.. Ben je je vriedenboekje niet vergeten???

    Dikke kus!!!

  • 07 Februari 2008 - 16:11

    Suus:

    hey liefie!
    wat fijn om van je te horen, en wat klinkt het allemaal geweldig en de foto's zijn helemaal leuk! zo te zien/horen vermaak je je prima! geniet er lekker van meid! wij denken aan je! Dikke kus

  • 09 Februari 2008 - 09:47

    Sander:

    Kun je geen sms'en ontvangen? Hoe wist je dan dat ik vakantie had (inmiddels, na een brakke 14 uur durende autorit en dag van inmiddels 29 uur, and counting).

    Misschien dat de tweede sms nog volgt,anders moet je me er nog maar een keer naar vragen (kort samengevat: een dokter heeft nooit vakantie)

    Plus: prima foto's, veau voor carnaval!
    Min: brakke waarbenjij.nu site: je kon het toch niet laten he (door druk van buitenaf, zeker;))

    Kus!

  • 09 Februari 2008 - 17:21

    Liesbeth:

    Hi lieverd!

    Haha dus je kan men smsjes helemaal niet ontvangen op je suriname nummer. nou ja goed om te weten dan stuur ik ze vanaf nu naar je nl-nummer. Wat een heerlijke relaxte verhalen allemaal. Het maakt ook niet uit waar je bent he, een feestje maak je er toch wel van! :D

    Zal wel even wennen worden voor je om weer in NL terug te komen. alhoewel het dit weekend ook super weer is hier. lekker de hele dag in de zon gezeten!!! JEEJJ eindelijk! haha.

    Trouwens: ik heb voor t eerst carnaval gevierd! jaja echt waar. erg jammer dat je er niet bij was, was t vast nog leuker geweest haha. zo even drankjes doen in de stad.

    veel plezier nog chickie!

    kissss Lies

  • 09 Februari 2008 - 18:04

    Yvette:

    Lieveke, chick!
    Zo te lezen (en zien) vermaak jij je prima! Had ook niet anders verwacht. Succes met je co-schap maar vooral ook blijven genieten van de andere, net zo belangrijke, zaken in Suriname.
    Kus

  • 10 Februari 2008 - 21:14

    Peter:

    Daaaag Lieveke,
    Als ik het zo zie heb jij het wel naar je zin daar. En ook nog gecarnavald ook! Heb je een beetje plezier van je mooie vriendenboekje;)
    kus

  • 15 Februari 2008 - 17:01

    Markaryd:

    De moedt meisjes beginnen je heeel erg te missen! Vooral met alle etentjes en natuurlijk carnaval, ik zal je snel wat foto's van onze carnavalsoutfits sturen!

    Meis- geniet ervan en doe niks wat wij ook niet zouden doen ;-)

    liefs en dikke kusjes!

  • 22 Februari 2008 - 22:17

    Liset:

    Hej lief

    Raad is wat vandaag op de mat lag...een kaart van jou en lies uit maleisie! haha beeeeeeetje vertraagd! alsnog bedankt ;)
    alles nog leuk en warm??

    xxxx

  • 27 Februari 2008 - 20:27

    Oma Degen:

    Lieve Lieveke,

    Hartelijke dank voor je mooie kaart uit Suriname. Ik begrijp uit alles dat je het goed maakt !!

    Liefs Oma

  • 29 Februari 2008 - 08:41

    Ben:

    Hee Lieveke,

    onze drop en chocola hier is op, wanneer kom je weer langs.

    Hoop dat je je vermaakt daar, ziet er wel gaaf uit. Ben je al flauw gevallen of hebben ze airco in de OK? :-)
    En hoe is de squashed banana daar? Lekker met Lassie-rijst?

    Wij gaan 5 dagen keihard chique lodges uitchecken volgende week en bijna alles op kosten van de baas (van Noor haha). Beter.

    Veel plezier nog!


  • 07 Maart 2008 - 21:56

    Elise:


    Heeee scheet,

    Waar de blijven de verhalen nou? Je zal het vast heel druk hebben met zonnen,feesten,drinken,ontpannen en o ja, co-schappen natuurlijk ;) maar wij willen in dit koude landje wel op de hoogte gehouden worden van alle verhalen!! Super leuk dat je belde trouwens, mis je meis! Zal je snel weer wat mailen...

    Kuskuskus

    Btw. de buren hebben wel weer lang genoeg kunnen bijkomen met al die geluidloze, rustige nachten.. het wordt tijd dat je weer terug komt hoor :)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 April 2008

Fotos

01 April 2008

Alive and kicking!

04 Februari 2008

woehoe!

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 6495

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: